Acceptance and Commitment Therapy (ACT) behoort tot een nieuwe veelbelovende ontwikkeling in de (cognitieve) gedragstherapie. De opleiding is dan ook bedoeld voor psychologen, therapeuten, trainers en coaches die deze vorm van therapie willen leren toepassen in hun praktijk.
Effectieve therapie of coaching vraagt erom dat jij je als authentiek mens kunt verbinden in het contact met cliënten. Ieder mens is uniek en zo ook iedere trainer, coach of therapeut. Deze ACT opleiding is vernieuwd, zowel in inhoud als methode, en biedt jou de mogelijkheid om je kennis en vaardigheden op het vlak van ACT te vergroten en je te ontwikkelen tot een authentieke ACT facilitator!
De cursus Bedrijfshulpverlener is een door de werkgever aangewezen opleiding. Het doel van de cursus is bedrijfsmedewerkers te leren effectief op te treden bij ongevallen en/of calamiteiten.
De start van het gebruik van Intramed te vergemakkelijken door middel van het bijbrengen kennis en vaardigheden over het gebruik van de software (zie lesinhoud) voor de administratieve processen binnen de praktijk.
De training behandeld het declaratie proces naar verzekeraars en patiënten. Er wordt aandacht besteed aan de inrichting van Intramed en de structuur van het declaratie proces en de werkzaamheden die eraan vooraf gaan. Daarnaast wordt aandacht besteed aan het crediteren van declaraties, het corrigeren van behandelingen e.d., het registreren van betalingen en het maken van aanmaningen.
De nadruk bij deze cursus is het begrijpen en optimaliseren van deze technieken en sequenties en het aanpassen hiervan bij verschillende hartfrequenties.
Deze cursus is opgedeeld in 4 modules waarbij in module 1 het elektrocardiogram (ECG) triggeren en functionele opnames uitgebreid aan bod komt. In module 2 worden de specifieke cardiac sequenties behandeld en module 3 staat in het teken van flow-kwantificatie. In module 4 worden aan de hand van casuïstiek uit de praktijk alle technieken, onderzoeksmethodes en gebruikte pulssequenties nogmaals besproken.
FloorPlay is een op interactie- en ontwikkeling gerichte behandelmethodiek voor jonge kinderen waarbij de sociaal-emotionele ontwikkeling minder vanzelfsprekend verloopt. De doelgroep van FloorPlay is breed, alle jonge kinderen met ontwikkelingsproblemen of een bedreigde ontwikkeling, bijvoorbeeld samenhangend met een autisme spectrum stoornis, taalontwikkelingsstoornis of bredere ontwikkelingsproblematiek, kunnen profiteren van deze behandeling.
De juiste zorg en medische behandeling voor jongvolwassenen met kanker'
SPACE4AYA betekent vrij vertaald ‘ruimte voor AYA’. Op dit congres staat dan ook het thema ‘kanker op de AYA-leeftijd’ centraal.
Het SPACE4AYA congres biedt deelnemers de meest recente kennis en inzichten waarmee zorgverleners direct verder kunnen in de AYA-zorgpraktijk.
Het 9e SPACE4AYA congres 'De juiste zorg en medische behandeling voor jongvolwassenen met kanker' vindt plaats op woensdag 15 mei 2024 te Den Bosch.
Begeleid je regelmatig cliënten en wil je hen zelf de regie laten voeren over hun behandeling en leven? Maar weet je niet hoe? Dan is deze cursus bijzonder nuttig voor jou. Tijdens de cursus leer je welke plek zelfmanagement kan innemen in een behandeling en in het leven van cliënten en wat dit betekent voor je rol als behandelaar. Daarnaast leer je hoe je cliënten die beperkt in staat zijn tot zelfmanagement, kunt motiveren, begeleiden en ondersteunen. De praktijkgerichte insteek van deze cursus zorgt ervoor dat je de ontwikkelde vaardigheden direct kunt inzetten.
Wil je mensen helpen vaker te oefenen of hun leefstijl te verbeteren? Of wil je gewoon effectiever zijn in je interacties met anderen? Volg dan de cursus Motivational Interviewing en ontwikkel effectieve manieren om je patiënten of cliënten te motiveren.
De F&L schoolversie of Taal in Blokjes is ontwikkeld vanuit de praktijk en gebaseerd op meer dan 25 jaar ervaring met de behandeling van leerlingen met een dyslectische problematiek.
Taal in Blokjes wordt gebruikt voor de begeleiding van kinderen met lees- en spellingproblemen in het basis- en speciaal onderwijs.
Preventief wordt Taal in Blokjes steeds meer in de klas naast de reguliere taalmethode gebruikt, bijvoorbeeld via een schoolarrangement.
Taal in Blokjes wordt ook ingezet bij logopedie en praktijken voor remedial teaching en het interventiepakket Taal in Blokjes is een evidence based interventie als voortraject voor een doorverwijzing naar de specialistische dyslexiezorg.
Vanuit een theoretisch kader leer je, hoe je kinderen met lees- en/ of spellingproblemen kunt onderzoeken in de logopedische setting en met die gegevens een behandelplan kunt schrijven.
Ik zou graag vaker, op sommige momenten, wat assertiever willen zijn.
Nu komt het regelmatig voor dat ik geen “nee” durf te zeggen, want dat vind ik sneu voor de ander, en wat zullen ze wel niet van me vinden. Ook komt het wel eens voor dat ik totaal dicht sla en dan denk ik na afloop: “had ik dit of had ik dat maar gezegd”. Maar ja, zo zit ik niet in elkaar hé, en ik wil geen ruzie.
Een assertief persoon kan “nee” zeggen zonder zich schuldig te voelen.
Is verder in staat grenzen aan te geven en voor zijn of haar mening uit te komen. Echter, opkomen voor jezelf is voor velen nog steeds een groot probleem.
Vaak wil je aardig overkomen en wil je anderen niet tot last zijn. Assertiviteit geeft enorm veel zelfvertrouwen, zelfrespect en gevoel van eigenwaarde en de vrijheid te zijn wie je bent, niet zoals anderen denken dat je moet zijn.
De techniek van het duidelijk en precies vertellen en laten zien wat je wilt, het voet bij stuk houden (de techniek van de kapotte grammofoonplaat) en het afweren van tegenwerpingen wordt besproken en geoefend middels een variant op de Bode Methode.
Met veel plezier nodigen wij u hierbij uit voor deelname aan Live Surgery Enkelinstabiliteit. De nascholing wordt gehouden bij Bergman Clinics | Bewegen in Arnhem.
Wil jij ook leren hoe je met reflexoefeningen, bewegend leerproblemen kunt overwinnen?
Heb je al reflexintegratie RMTi level 1 en 2 gevolgd en wil je nog meer over reflexen weten, kom dan naar level 3! RMTi level 1 en 2 ging over ontwikkeling, gedrag en emoties. RMTi level 3 gaat over het leren lezen en schrijven en vooral over alle visuele, auditieve en motorische vaardigheden die daar bij komen kijken. Het echte “leerbrein”.
Tweedaagse cursus voor de begeleiding van kinderen en jongeren met autisme
ASS (autisme spectrum stoornis) komt ongeveer bij 1% van de Nederlandse bevolking voor. Vaak wordt de diagnose al op relatief jonge leeftijd gesteld, omdat symptomen vroeg in de ontwikkeling zichtbaar zijn. De manifestatie van symptomen ‘passend’ bij ASS is erg gevarieerd in mate van vaardigheden, intelligentie en behandelbaarheid. Moeite hebben met sociale interacties en ‘Theory of Mind’, het vertonen van typische patronen in gedrag en het anders verwerken van zintuigelijke prikkels zijn duidelijk overeenkomsten bij kinderen en jongeren met ASS. Daarnaast hebben ze vaak moeite met één of meer van de executieve functies.
In deze scholing leer je hoe je leefstijladviezen gebruikt, wat wel en niet werkt bij patiënten met diabetes en pre-diabetes en hoe je een veilige medicatie afbouw bereikt. De scholing is gebaseerd op de handleiding ‘Afbouwen van medicatie bij Diabetes type 2’ van Vereniging Arts en Leefstijl en o.a. Stichting Langerhans. De inhoud van deze handleiding komt uitgebreid aan bod tijdens deze scholing.