Motivational Interviewing

Ondersteuning bieden bij gedragsverandering
Motivational interviewinggedragsveranderinggedragmotivatiemotiverendmotiverende gespreksvoering

Als hulpverlener wil je een bijdrage leveren aan het proces van gedragsverandering bij cliënten. Maar wat is eigenlijk je invloed op dit proces? In deze cursus leer je hier meer over. Motivational interviewing is een directe, persoonsgerichte gespreksstijl die verandering in het gedrag bevordert. Hierbij bouw je als hulpverlener een relatie op met de cliënt die gebaseerd is op gelijkwaardigheid, eigen verantwoordelijkheid en vrijheid van gedragskeuze. Het uitgangspunt is dat de motivatie tot verandering vanuit de cliënt zelf komt en niet van buitenaf wordt opgelegd.

7th May 2024
09:30 - 16:30
1163.5
22-24.5 Punten
Reguliere nascholing
Physical course - series

Prijzen

Regulier € 1163.5
Inclusief : Studiemateriaal; Arrangementen (Food & Beverage)

Datum en locatie

07 May 2024
09:30
11 Jun 2024
16:30
Utrecht Utrecht Stationshal, 305
12 Sep 2024
09:30
16:30
Utrecht Utrecht Stationshal, 305
05 Nov 2024
09:30
16:30
Utrecht Utrecht Stationshal, 305

Beroepen

Diëtist
24.5 Punten
NVD
Ergotherapeut
24.5 Punten
EN
Fysiotherapeut
24 Punten
KRF, CZN
22 Punten
KNGF
Logopedist
24.5 Punten
NVLF

Sprekers

Janet Murris

Docent
Janet Murris is diëtist en trainer communicatieve vaardigheden, gespecialiseerd in onder andere motivational interviewing, NLP, geweldloos communiceren, oplossingsgericht werken en breinvriendelijk trainen. Janet is aangesloten bij MINTned.

Hetty de Laat

Docent
Hetty de Laat was preventiewerker in de verslavingszorg. Daar leerde zij MI kennen. Sinds 2000 heeft ze haar eigen trainingsbureau. aangesloten bij MINTned.

Doelen

Je brengt de vaardigheden in praktijk: open vragen, reflecteren, ondersteunen en samenvatten.
Je past motiverende gespreksvoering toe in de praktijk.
Je gaat efficiënt om met een cliënt met weerstand.
Je herkent verandertaal en kunt dit uitlokken.
Je maakt de ‘stages of change’ met je cliënt bespreekbaar.
Je ondersteunt je cliënt in zijn/haar gedragsverandering.
Omschrijving

Doelgroep

Deze praktische cursus is speciaal ontwikkeld voor hulpverleners die efficiënt en klantvriendelijk willen communiceren met hun cliënten en hen willen ondersteunen in gedragsverandering.


Aanpak

De combinatie van inspirerende bijeenkomsten en een zeer moderne online leeromgeving maakt deze cursus bijzonder effectief. Je krijgt kennis aangereikt door middel van ondersteunende literatuur, praktische oefeningen, filmfragmenten en een heldere uitleg van docenten die beschikken over jarenlange ervaring op het gebied van motiverende gesprekstechnieken.

De cursus wordt gegeven in een groep van 12 tot 15 deelnemers en heeft een totale studiebelasting van 25 uur, waarvan 18 contacturen en 7 uur zelfstudie.

Pro Education BV

Pro Education is een van de grootste opleiders op paramedisch gebied in Nederland. Wij bieden cursussen en opleidingen aan voor fysiotherapeuten, ergotherapeuten, oefentherapeuten, logopedisten en diëtisten. Bent u al paramedicus? Dan vindt u bij Pro Education een uitgebreid en actueel bij- en nascholingsaanbod om uw ambities te realiseren. Maar ook als u paramedicus wilt worden, kunt u bij ons terecht voor verschillende initiële HBO Bacheloropleidingen. Daarnaast bieden we verschillende HBO-programma's en Masterclasses. Deze zijn vaak onderdeel van een langer lopend traject, waardoor u kunt 'stapelen' tot een volledige HBO-Bachelor- of Mastergraad. Onze aanpak is uniek, omdat wij optimaal proberen aan te sluiten op de werksituatie van onze deelnemers. Door de lesgroepen klein te houden, krijgen alle deelnemers de mogelijkheid vraagstukken uit de eigen praktijk in te brengen. Daarnaast zijn al onze docenten vakspecialisten die met beide benen in het vakgebied staan.
info@proeducation.nl
0205677999
7, Marathon, Hilversum, 1213 PD