Deze cursus is verlopen

FEA Samen triëren op de huisartsenpost

Deze scholing richt zich op de urgentiegerichte telefonische triage. Tijdens deze scholing worden elkaars denkwijzen verkent aan de hand van casuïstiek. Tevens worden er in groepjes van huisartsen en triagisten triagegesprekken geluisterd en urgenties bepaald. Dit verdiept het inzicht in elkaars werkwijze, het belang van een goed overleg en verantwoord triëren / fiatteren.

Gratis
3 Punten
Nascholing
Physical course - single

Prijzen

Gratis

Beroepen

Arts voor verstandelijk gehandicapten
3 Punten
ABC1
Huisarts
3 Punten
ABC1
Physician Assistant
3 Punten
ABC1
Specialist ouderengeneeskunde
3 Punten
ABC1

Competenties

Samenwerken 60 %
Communicatie 40 %
Omschrijving

Omschrijving

De triagisten en huisartsen hebben samen een beter zicht op welke medische informatie minimaal nodig is om een ingangsklacht vast te stellen.

De huisartsen en triagisten ontwikkelen wederzjjds begrip voor de expertise van de ander van de triage wat leidt tot betere samenwerking.

Uitspreken van verwachtingen ten aanzien van samenwerking.

Casussen (telefoongesprekken) met elkaar bespreken met name gericht op U 3. Kan dit wachten tot de volgende dag?  

Inleiding

Deze scholing richt zich op de urgentiegerichte telefonische triage. Tijdens deze scholing worden elkaars denkwijzen verkent aan de hand van casuïstiek. Tevens worden er in groepjes van huisartsen en triagisten triagegesprekken geluisterd en urgenties bepaald. Dit verdiept het inzicht in elkaars werkwijze, het belang van een goed overleg en verantwoord triëren / fiatteren.


Programma

Voorbereiding:

Voorafgaand aan deze scholing: wordt u verzocht om een E-learning te volgen. Deze geeft al enig zicht in de denk- en beslisroute van de triagist. Voor deze E-learning ontvangt u 1 accreditatiepunt. De E-learning is een verplicht onderdeel van deze scholing, indien u deze nog niet eerder heeft gevolgd


Tijdens uw dienst op de CHPA:

Valt u wat op in het kader van ‘samen trieren’ betreft de bepaalde urgentie en / of het vervolgbeleid? Dan wij ontvangen wij graag het betreffende call-nummer met feedback van u. Leerpunten vanuit deze ingebrachte calls zullen verwerkt worden in de te ontwikkelen casuïstiek voor de training.

WDH Twente IA06-380

n.wools@huisartsenkringtwente.nl
100, H. Hartstralaan, HENGELO, 7555PJ