Deze cursus is verlopen

Congres: Help, een klacht!

Een centraal georganiseerd congres i.s.m. SKGE om huisartsen te informeren over de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) en over het nut en de route van afhandeling klachten en geschillen door SKGE. Een bijeenkomst met interessante sprekers / experts, onderbouwt met casuïstiek. Ook wordt aandacht besteed aan het voorkomen van klachten als de patiënt boos of emotioneel wordt.

50
3 Punten
Nascholing
Physical course - single

Prijzen

Regulier € 50
Opmerking :LHV-leden 50 euro niet-leden 120 euro

Beroepen

Arts voor verstandelijk gehandicapten
3 Punten
ABC1
Huisarts
3 Punten
ABC1
Physician Assistant
3 Punten
ABC1
Specialist ouderengeneeskunde
3 Punten
ABC1

Competenties

Communicatie 20 %
Professionaliteit en kwaliteit 40 %
Organisatie en financiering 40 %
Omschrijving

Omschrijving

Interessante sprekers / experts nemen u mee in de procedures bij klachten en het voorkomen van klachten.

Inleiding

Een centraal georganiseerd congres i.s.m. SKGE om huisartsen te informeren over de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) en over het nut en de route van afhandeling klachten en geschillen door SKGE. Een bijeenkomst met interessante sprekers / experts, onderbouwt met casuïstiek. Ook wordt aandacht besteed aan het voorkomen van klachten als de patiënt boos of emotioneel wordt.

Programma

15.30 uur: Opening 

15.40 uur: Wkkgz en SKGE 

16.00 uur: Rol klachtenfunctionaris met casuïstiek

16.30 uur: Afwikkeling schadeclaims

17.30 uur: Pauze (inclusief maaltijd)

18.15 uur: Hoe ga je om met eisende/dwingende patiënten 

19.15 uur: Geschillencommissie 

19:45 uur: Interactie / vragen

20.00 uur: Afsluiting + borrel

Leerdoelen

•          op de hoogte zijn van de Wkkgz met betrekking tot klachten en geschillen

•          weten hoe de procedures klacht- en geschilbehandeling verlopen

•          handvatten bij omgaan met en voorkomen van klachten van patiënten

Landelijke Huisartsen Vereniging

academie@lhv.nl
1200, Mercatorlaan, Utrecht, 3528BL