Omgaan met conflicten en succesvol onderhandelen
Tegenstrijdige belangen en/of botsende karakters leiden gemakkelijk tot conflicten. Ook professionals in de public en occupational health komen hiermee in aanraking. Wil jij je vaardigheden versterken om in deze situaties adequaat op te treden? Doe dan de geaccrediteerde, tweedaagse module.
Prijzen
Beroepen
Competenties
Omschrijving
Conflicthantering en omgaan met agressie
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Tevens is hij incompany uit te voeren.
Conflicthantering is een belangrijke vaardigheid, ook voor medische professionals. Tijdig en effectief ingrijpen voorkomt dat de vlam in de pan slaat. Met deze training krijg je kennis van geëigende technieken om met conflicten om te gaan. Je ontdekt welke stijl van onderhandelen en welke aanpak van conflicthantering het best bij je passen.
Via korte inleidingen maak je kennis met onderhandelingstechnieken en methoden om conflicten te hanteren. In rollenspelen pas je de vaardigheden toe. Daarnaast leer je hoe modellen werken en instrumenten scoren. De oefeningen zijn gebaseerd op casuïstiek je uit eigen praktijk.
Inleiding
Tegenstrijdige belangen en/of botsende karakters leiden gemakkelijk tot conflicten. Ook professionals in de public en occupational health komen hiermee in aanraking. Wil jij je vaardigheden versterken om in deze situaties adequaat op te treden? Doe dan de geaccrediteerde, tweedaagse module.
Leerdoelen
Na afloop van deze tweedaagse module:
- ben je bekend met verschillende technieken om te onderhandelen.
- weet je welke aanpak in welke situatie het meest effectief is.
- ontdek je je eigen stijl en versterk je je vaardigheden.