Teamtraining (CRM) op ongekende hoogte!
CRM is teamtraining op ongekende hoogte. Voor het verbeteren van de patiëntveiligheid wordt steeds meer volgens procedures gehandeld. Deze procedures zijn afgeleid van de luchtvaart. Daarnaast zijn non-technical skills van groot belang. Deze zijn bekend onder de verzamelnaam Crew Resource Management. In een unieke omgeving biedt opleidingsinstituut OSG een cursus aan waarbij u wordt getraind in communicatie onder spoedeisende omstandigheden...
Prijzen
Beroepen
Competenties
Omschrijving
Voor het verbeteren van de patiëntveiligheid worden steeds meer procedures binnen het medisch handelen toegepast. Principes die oorspronkelijk uit de luchtvaart komen, worden daarbij nauwgezet uitgevoerd. Deze zijn bekend onder de verzamelnaam Crew Resource Management (CRM). In een unieke omgeving biedt opleidingsinstituut OSG een cursus aan waarbij u wordt getraind in optimale communicatie onder spoedeisende omstandigheden.
De cursus CRM vindt plaats aan boord van een gesimuleerd vliegtuig. De cursisten worden verdeeld over drie stations. Er worden vier scenario’s doorlopen, waarbij men per scenario op een ander station wordt ingedeeld. Zo doorloopt iedereen:
Twee scenario’s als lid van het team dat zorg aan een patiënt in de cabine moet geven.
- Eén scenario waarbij logistieke en vlieg-technische problemen getackeld moeten worden.
- Eén scenario waarin men als piloot van een Boeing 737 het toestel moet vliegen.
- Voor dit laatste scenario zitten twee cursisten, met professionele begeleiding, in een full motion Boeing 737 flightsimulator. Na elk scenario vindt een debriefing plaats, waarbij persoonlijke benadering en begeleiding centraal staat.
Inleiding
CRM is teamtraining op ongekende hoogte. Voor het verbeteren van de patiëntveiligheid wordt steeds meer volgens procedures gehandeld. Deze procedures zijn afgeleid van de luchtvaart. Daarnaast zijn non-technical skills van groot belang.
Deze zijn bekend onder de verzamelnaam Crew Resource Management. In een unieke omgeving biedt opleidingsinstituut OSG een cursus aan waarbij u wordt getraind in communicatie onder spoedeisende omstandigheden.
Deze cursus kan op aanvraag (in company) geboekt worden via de 'inschrijven' button.
Leerdoelen
- Toepassen van CRM-principes.
- Bewustwording van je eigen communicatie.
- Verbeteren van communicatie onder spoedeisende omstandigheden.
- Verbeteren van de samenwerking tussen verschillende disciplines ten tijde van een noodsituatie.
- Lijfelijk ondervinden wat het is om zelf een Boeing 737 te ‘vliegen’.