Deze cursus is verlopen.

  • share
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn
  • Omgaan met moeilijke mensen

    'Moeilijke of lastige mensen zijn er altijd en overal. Ze zijn er in verschillende soorten, maten en verschijningsvormen. Soms ongedurig, lomp, emotioneel, in paniek, onder invloed of ronduit onbeschoft en zelfs agressief. Ze hebben echter allemaal een ding met elkaar gemeen en dat is: ze willen NU wat van je ... en nemen geen genoegen met minder (zo lijkt het in eerste instantie).

    add 6 punten
    euro_symbol € 229.00
    event 09-05-2018 tot 28-05-2019
    access_time 19:00 - 22:00

    event

    Datum & locatie

    Datum Tijd Locatie
    09-05-2018 19:00 - 22:00 Zwijndrecht
    23-05-2018 19:00 - 22:00 Zwijndrecht
    20-03-2019 t/m 17-04-2019 19:00 - 22:00 Amsterdam
    14-05-2019 t/m 28-05-2019 19:00 - 22:00 Zwijndrecht
    description

    Omschrijving

    Zonder het vaak van jezelf te weten, heeft jouw gedrag veel invloed op het gedrag van de ‘moeilijke mens’. Het betreft dan de manier waarop je verbaal communiceert en welk gedrag je hierbij laat zien. Hoe dit elkaar wederzijds beïnvloedt en op welke wijze de moeilijke mens door jou te beïnvloeden is, is de kern van deze boeiende, interactieve training.

    list

    Programma

    • Achtergronden en aanleiding van deze scholing omgaan met agressieve of moeilijke mensen
    • Functioneren van het menselijk brein (reptielenbrein, zoogdierenbrein en cognitieve brein)
    • Waarom zijn moeilijke mensen moeilijk?
    • Typen en soorten moeilijke mensen en hun logische gedragingen
    • Invuloefening Roos van Leary; herken je eigen gedrag
    • Wat zijn de effecten van het eigen gedrag op moeilijke mensen
    • Ondersteunende modellen en tipsin het omgaan met moeilijke mensen:
    1. maak gebruik van de 1e indruk
    2. omgaan met de Shit-storm
    3. Ja-en en geen Ja-maar
    4. de cirkel van invloed en betrokkenheid
    5. de aap op je schouder
    • Een eigen aanpak van moeilijke mensen (of de 5+1 aanpak)

    Voor de 2e bijeenkomst dient u eigen casuïstiek aan te leveren!

    gps_fixed

    Leerdoelen

    • Vergroten van inzicht in (eigen) gedrag
    • Effectiever om kunnen gaan met het eigen gedrag, in moeilijke situaties met agressieve of moeilijke mensen
    • Effectiever inzetten van verbale en non-verbale technieken
    • Kunnen beperken en voorkomen gedragsescalaties
    business

    Organisatie

    business Leerpunt KOEL B.V. (IA06-160)
    mail_outline accreditatie@leerpuntkoel.nl
    place IJsselmeer 34 3332 EX ZWIJNDRECHT
    keyboard_arrow_up