Deze cursus is verlopen

Individualisering van de opleiding

Het betreft een nascholing in het kader van de opleidersprofessionalisering van medisch specialisten. Er worden op landelijk niveau een aantal vernieuwingen doorgevoerd in de medische vervolgopleidingen die het mogelijk moeten maken om de opleiding nog meer op maat te kunnen maken van de individuele AIOS (individualiseren). Om deze vernieuwingen in de eigen opleiding te kunnen implementeren dienen de medisch specialisten op de hoogte zijn...

Gratis
3 Punten
E-learning
E-learning

Prijzen

Gratis
Opmerking :140 logins zijn ter beschikking gesteld met behulp van subsidiegelden

Beroepen

Anesthesioloog
03 Oct 2016
02 Oct 2018
3 Punten
ABAN-C2
Arts klinische chemie
03 Oct 2016
02 Oct 2018
3 Punten
ABAN-C2
Arts nucleaire geneeskunde
03 Oct 2016
02 Oct 2018
3 Punten
ABAN-C2
Arts voor verstandelijk gehandicapten
03 Oct 2016
02 Oct 2018
3 Punten
ABC1
Artsen | Mondziekten en kaakchirurgie (kaakchirurg)
03 Oct 2016
02 Oct 2018
3 Punten
ABAN-C2

Competenties

Samenwerken 20 %
Professionaliteit en kwaliteit 40 %
Organisatie en financiering 40 %
Omschrijving

Omschrijving

Het betreft een nascholing in het kader van de opleidersprofessionalisering van medisch specialisten. Er worden op landelijk niveau een aantal vernieuwingen doorgevoerd in de medische vervolgopleidingen die het mogelijk moeten maken om de opleiding nog meer op maat te kunnen maken van de individuele AIOS (individualiseren). Om deze vernieuwingen in de eigen opleiding te kunnen implementeren dienen de medisch specialisten op de hoogte zijn van deze vernieuwingen en onderwijskundige achtergronden.

Leerdoelen

Deelnemer/lid van de opleidingsgroep kan:

de aanleiding en doelstelling van de individualisering van de opleiding verwoorden (2)

het begrip EPA relateren aan competentiegericht opleiden (3)

de regelgeving ten aanzien van Individualisering toelichten (2)

de verschillende versnellings- en verkortingsmogelijkheden (individualisering) in de medische vervolgopleiding toelichten (2)

toewijzen welke taken en verantwoordelijkheden ten aanzien van individualisering behoren bij de opleider en welke bij de leden van de opleidingsgroep (2)

het IOP aan het opleidingsplan en de individualisering van de opleiding relateren (3)

de voor- en nadelen van het werken met bekwaamverklaringen geven (4)

de beschrijvingen van EPA’s van verschillende opleidingen vergelijken (4)

uitleggen hoe het bekwaamheidsniveau van een AIOS kan worden beoordeeld in de (eigen) opleiding (3)

de belangrijkste bedrijfsmatige knelpunten voor de (eigen) afdeling ten aanzien van de individualisering onderscheiden (4)

 

NB Het cijfer tussen haakjes (2) geeft aan welk cognitief niveau van de Taxonomie van Bloom beoogd wordt.

 

Radboudumc Health Academy

continueprofessioneleontwikkeling.rha@radboudumc.nl
3611111
2, Gerard van Swietenlaan, Nijmegen, 6525GB