Triage - Ins & Outs

Triage in de huisartsenpraktijk is een must
triagetriagegesprekkenvaardigheidjuiste zorgjuiste hulpverlener

Het doel van een goed triagegesprek is zorgen dat de patiënt op het juiste moment (urgentie) de juiste zorg krijgt van de juiste hulpverlener.

17 sep. 2024
18:00 - 21:00
549
10 Punten
Reguliere nascholing
Physical course - series

Prijzen

Regulier € 549

Datum en locatie

17 sep. 2024
18:00
16 okt. 2024
21:00
IJsselmeer 34, 3332EX, Zwijndrecht

Beroepen

Doktersassistent
10 Punten
CADD
Triagist
10 Punten
CADD

Competenties

Communicatie 34 %
Professionaliteit en kwaliteit 33 %
Organisatie en financiering 33 %

Doelen

Het verschil tussen urgentiegericht denken en diagnostisch denken benoemen.
De drie fases in het triagegesprek uitleggen.
De eerste fase van het triagegesprek toepassen.
Een open oriëntatie herkennen en toepassen in de 1ste fase.
Het belang van een open oriëntatie uitleggen.
Op basis van de open oriëntatie een toestandsbeeld vormen.
De 1ste, 2de en 3de fase van het triagegesprek toepassen.
Op de juiste wijze de NHG-triagewijzer inzetten en gebruiken.
De verschillende gesprekstechnieken toepassen, o.a. open en gesloten vragen stellen, regie in het gesprek nemen, aansluiten bij de patiënt.
Op basis van de inzet van de NHG-triagewijzer de juiste urgentie bepalen en een vervolgactie inzetten.
De reden van haar overleg en vraagstelling duidelijk maken aan de huisarts.
Vervolgacties bij de urgentie inzetten.
De verschillenden soorten adviezen uitleggen en toepassen.
Het vangnet op een begrijpelijke wijze aan de patiënt uitleggen.
Toetsen of de patiënt akkoord gaat met/begrepen heeft welke vervolgactie ingezet wordt en weet ermee om te gaan wanneer dit niet het geval is.
Op een patiëntvriendelijke wijze het gesprek afronden.
Eigen valkuilen in lastige situaties herkennen, benoemen en hier professioneel mee omgaan.
Omschrijving

Door de toenemende patiëntenstroom binnen de huisartsenpraktijk is vaardigheid in het voeren van triagegesprekken een absolute must geworden voor de doktersassistente van vandaag. Het doel van een goed triagegesprek is zorgen dat de patiënt op het juiste moment (urgentie) de juiste zorg krijgt van de juiste hulpverlener. Tijdens deze scholing leert u dit doel in uw gesprekken zo goed mogelijk te borgen.


Het triagegesprek bestaat uit drie fases. Deze scholing is eveneens opgebouwd uit drie bijeenkomsten, waarbij steeds een volgende fase van het triagegesprek aan de inhoud wordt toegevoegd, met behulp van de NHG-triagewijzer.


Tijdens de bijeenkomsten zal gebruik worden gemaakt van de eigen ervaring van cursisten, de inzet van een telefonische-acteur en casuïstiek.



Leerpunt KOEL

secretariaat@leerpuntkoel.nl
0786193068
34, IJsselmeer, Zwijndrecht, 3332EX