RMTi level 3

paramedicivervolgreflexenlerenproblemenoverwinnen

Wil jij ook leren hoe je met reflexoefeningen, bewegend leerproblemen kunt overwinnen? Heb je al reflexintegratie RMTi level 1 en 2 gevolgd en wil je nog meer over reflexen weten, kom dan naar level 3! RMTi level 1 en 2 ging over ontwikkeling, gedrag en emoties. RMTi level 3 gaat over het leren lezen en schrijven en vooral over alle visuele, auditieve en motorische vaardigheden die daar bij komen kijken. Het echte “leerbrein”.

21 mei 2024
550
14 Punten
Meerdere cursusdagen
Physical course - series

Prijzen

Regulier € 550

Datum en locatie

21 mei 2024
09:00
22 mei 2024
17:30
Stationsplein 2, 6602BW, Wijchen
16 sep. 2024
09:00
17 sep. 2024
17:00
Stationsplein 2, 6602BW, Wijchen
13 jan. 2025
09:00
14 jan. 2025
17:00
Stationsplein 2, 6602BW, Wijchen

Beroepen

Ergotherapeut
14 Punten
EN
Fysiotherapeut
14 Punten
KNGF
Logopedist
14 Punten
NVLF
Oefentherapeut
14 Punten
VvOCM
Omschrijving

Heb je al reflexintegratie RMTi level 1 en 2 gevolgd en wil je nog meer over reflexen weten, kom dan naar level 3! RMTi level 1 en 2 ging over ontwikkeling, gedrag en emoties. RMTi level 3 gaat over het leren lezen en schrijven en vooral over alle visuele, auditieve en motorische vaardigheden die daar bij komen kijken. Het echte “leerbrein”.

Ken je ook kinderen die je wilt helpen met uitdagingen op het gebied van leren? Lezen en schrijven wordt beïnvloed door verschillende factoren zoals de ogen (visuele vaardigheden) en het vermogen om klanken te herkennen (auditieve vaardigheden) en motoriek te herkennen en te gebruiken.

Denk eens aan hoe complex de vaardigheid schrijven is. Dit vereist dat onze visueel-perceptuele en motorische planningsvaardigheden allemaal samenwerken. Als dat niet voldoende gebeurt, kunnen er verschillende uitdagingen zijn:

  • Het kind drukt te hard of niet hard genoeg tijdens het schrijven.
  • Het kind heeft een verkeerde pengreep.
  • Veel spanning bij het schrijven – je kan spanning in de schouder en de kaak zien.
  • Tong steekt uit bij het schrijven.
  • Het kind heeft goede verbale ideeën maar kan zich niet schriftelijk uitdrukken.
  • Vindt het moeilijk om te weten waar te beginnen op de lijn.
  • Het schrijven kan netjes zijn, maar het gaat erg traag en moeizaam.

En wat te denken van het leesproces. Ook daar kunnen kinderen tegen allerlei moeilijkheden aanlopen. Ze kunnen moeite hebben met:

  • Het herkennen van de individuele klanken in woorden.
  • Ze zijn moe na het lezen.
  • Het leestempo blijft achter.
  • Ze maken veel fouten tijdens het lezen.
  • Begrijpen wat er wordt gelezen is lastig.


Opleidingscentrum Breincentrum

fleur@breincentrum.com
0242122046
56, Zuiderpoort, WIJCHEN, 6605HN